پیام فارس

آخرين مطالب

خبر داغ از متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان| دست و پا زدنِ مجلس برای متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی (15 مهر 1403) اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ، تلاش های مجلس برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان بر کسی پوشیده نیست و اکنون در اندیشه معاصر به دست و پا زدنِ مجلس برای متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی می پردازیم و اشاره می کنیم که در این راستا نماینده مردم شاهین شهر در مجلس هم ضمن سخنانی درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان به دغدغه بازنشستگان تامین اجتماعی در خصوص عدم متناسب‌سازی حقوق پرداخت و گفت: لازم است مجلس درخصوص عدم متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پیگیری‌های لازم را صورت دهد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان

پیام فارس

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در نشست علنی امروز (یک‌شنبه، 15 مهر ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: به هیچ وجه ما دست از حمایت از مردم مظلوم لبنان و همچنین غزه برنخواهیم داشت، مردم مرتبا به ما مراجعه کرده و از ما می‌خواهند که راه‌های کمک اعم از نیرو‌های مردمی و کمک‌های مالی باز کرده تا به این مردم مظلوم ارایه شود. همچنین جا دارد از آقای عراقچی هم تشکر کنم.
وی افزود: رییس مجلس و هیات رییسه وظیفه دارند از جایگاه و شان مجلس دفاع کنند، ما در برنامه هفتم توسعه بحث متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را مصوب کردیم که برای سه دسته که دو دسته آن مشابه آن هستند، برای بازنشستگان لشکری و کشوری سه میلیون و یک میلیون علی الحساب واریز کرده‌اند ولی قانون اجرا نشده است.
باید قانون اجرا شود و اطمینان داده شود که از اول فروردین 1403 انجام شده است. اما یک دسته فراموش شده است و آن دسته سوم عزیزانی هستند که از تامین اجتماعی بازنشسته شده‌اند که به آنها سه میلیون تومان علی الحساب واریز شده است، از طرفی نیز ما در قانون بودجه آورده‌ایم که دولت 130 همت به تامین اجتماعی پرداخت می‌کند که تا به امروز نزدیک به 30 همت به صورت نقدی و اوراق پرداخت شده است و از طرفی نیز تامین اجتماعی علت عدم پرداخت را نداشتن بودجه اعلام می‌کند.
حاجی دلیگانی بیان کرد: پیشنهاد بنده بر این است که جلسه‌ای را با رییس سازمان برنامه و بودجه، وزیر رفاه و رییس سازمان تامین اجتماعی همچنین تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح و رییس صندوق بازنشستگی کشوری برگزار کرده و جمع‌بندی نهایی صورت گیرد، چرا که تاخیر در این مطلب ضرر دارد.
محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: به طور حتم این جلسه برگزار خواهد شد و پیگیری‌های لازم صورت خواهد گرفت و امیدواریم این مشکل حل شود.
خبر مهم درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان از زبان قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان در نشست سران قوا پیگیری شده است.
محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار علیرضا سلیمی نماینده تهران درباره ارائه لایحه دو فوریتی در زمینه بازنشستگان از سوی دولت به مجلس، بیان کرد: تا جایی که بنده مطلع هستم دوستانمان در دولت این لایحه را پس گرفته‌اند.
بنابر روایت ایرنا، وی تاکید کرد: از آقای تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تقاضا دارم این موضوع را مورد پیگیری قرار دهند. همچنین بنده روز گذشته این موضوع را در جلسه سران قوا خدمت رئیس جمهور مطرح کردم. در این بخش بحثی وجود دارد که افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده، کفایت مصوبات مذکور را نمی کند. از این رو بنده توضیحاتی در رابطه با این مصوبه به رئیس جمهور دادم و تاکید داشتم که یک درصد ارزش افزوده بین 70 تا 75 همت اعتبار داشته و این منابع برای آن قانون کفایت می کند.
قالیباف یادآور شد: اما موضوع پرداخت علی الحساب یک میلیون تومانی که به برخی از افراد تعلق نمی گیرد، بحثی ایجاد کرده که باید سازمان برنامه و بودجه حتما این مسئله را دنبال کند از این رو تذکر جنابعالی تذکر به جایی است و حتما ماده 29 و مباحث تغییر در قانون برنامه هفتم توسعه انجام نمی‌شود.
وی خاطرنشان کرد: ما باید حتما مباحث مربوط به این ماده را دنبال کنیم تا پرداخت ها به درستی انجام شود. چرا که اعتبار لازم برای این موضوع پیش بینی شده است.
قالیباف با اشاره به نحوه بررسی لوایح در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: در این بخش روال قانونی هر چه بوده انجام خواهد شد، اما همان طور که مطرح کردید این موضوع مشمول زمان بوده و زمان های تعیین شده در قوانین مشخص است و باید تاکید کنم که این موارد بر اساس آئین نامه داخلی مجمع مدنظر قرار می گیرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: برخی از این موارد مشمول پنج سال زمان و برخی از آن ها نیز دوره 10 ساله دارد اما به هر حال به دلیل اینکه مصوبات درون مجمع بر اساس مصلحت بوده، زمان خود را داشته و قید زمان در آن تغییر پیدا می‌کند. به عنوان مثال قانونگذاری که در رابطه با مواد مخدر جهت تجدیدنظر به مجلس آمد، دیگر مجمع بررسی آن را ادامه نداد و این مسئله به طور کل به مجلس منتقل و قانونگذاری در مجلس مدنظر قرار گرفت.
علیرضا سلیمی نماینده تهران در جلسه امروز مجلس در اخطاری با استناد به اصول 112 و 71 قانون اساسی، گفت: در اصل 112 قانون اساسی موضوع مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شده است. در این اصل آمده است که مجمع تشخیص مصلحت نظام در مواردی که مصوبه مجلس توسط شورای نگهبان خلاف موازین شرعی و قانون اساسی باشد، در صورت اصرار مجلس این موارد به مجمع ارجاع داده می شود.
وی با بیان اینکه مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام مشخص و روشن است، افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام به واقع به دنبال دایر کردن مصلحت است. در ذیل این اصل آمده است که مقررات مربوط به مجمع توسط خود اعضا تهیه می‌شود. لذا بر اساس رویه مجمع معمولا مصوباتی که یک سال معطل بماند به دلیل اینکه مصلحت حائز زمان است بعد از یک سال بایگانی می شود.
نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: از این رو شنیده‌ها حاکی است که لوایحی همچون پالرمو و سی اف تی دوباره به مجمع ارسال خواهند کرد. با توجه به اینکه زمان بررسی این لوایح به اتمام رسیده، این لوایح باید به مجلس ارسال شود و این لوایح باید از طریق مجلس مورد بررسی قرار گیرد.
وی با اشاره به اصل 71 قانون اساسی، ادامه داد: در این اصل، اختیار قانونگذاری را به مجلس داده اند. از این رو در حال حاضر اتفاقاتی در حال رخ دادن است که ما نسبت به آن حساسیت داریم. به عنوان مثال در زمینه مبحث بازنشستگان در برنامه هفتم مصوبه ای داشتیم.اما دولت دراین باره لایحه دو فوریتی به مجلس ارسال کرده است و قصد دارد مواردی که مرتبط با بازنشستگان بوده و منابع آن تامین شده را اصلاح کند./اندیشه معاصر
پایان/*
اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/862863/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خبری از حذف فیلترینگ هست؟

جدال ژنرال‌ها درباره خاورمیانه

نشانه های مربوط به بیماری آلزایمر

نحوه تکثیر ویروس آنفلوآنزا در بدن

خطرات مصرف بیش از حد ویتامین C

اصطلاح درمان پالپ زنده در دندانپزشکی به چه معناست؟

چگونه تشخیص دهیم دچار پوسیدگی دندان شده ایم؟

در پاییز زیاد صورت و بدنتان را با آب داغ و مواد شوینده نشویید

ناگفته‌های عالم برجسته اهل سنت از سید مقاومت

فروش فوری خودروهای وارداتی بهمن موتور ؛ فروش بدون قرعه‌کشی [+ شرایط و قیمت]

قیمت تتر و قیمت بیت کوین امروز یکشنبه 15 مهر ماه 1403 | تتر چند؟

برگزاری جشن مهر سینمای ایران امیدوار کننده است

قیمت سکه پارسیان امروز یکشنبه 15 مهر 1403

قیمت دلار امروز 15 مهر 1403 / دلار در کریدور ششم یک کانال بالا رفت

کارت روزانه ایردراپ میجر 15 مهر 1403+ عکس

سهمیه بنزین از امروز 14 مهر 1403 تغییر کرد؟ / جزییات دقیق از تصمیم تازه دولت

مراسم گرامیداشت یاد و نام شهدا در روستای شرفویه + عکس

اشتغال زایی 271 نفر با فعالیت واحد‌های سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی در کازرون

دستگیری عاملان شهادت مأموران پلیس در سیستان و بلوچستان (15 مهر 1403)

مهم ؛میزان افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد | واریز 3 میلیون تومان علی الحساب برای بازنشستگان از امروز 15 مهر

همایش ملی «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» 24 و 25 مهر در قم و تهران برگزار می‌شود

بیستمین حراج سکه فردا 16 مهر ماه برگزار می‌شود

قیمت گوشی شیائومی یکشنبه 15 مهر/ قاتل S24 اولترا چند؟

دستگیری تامین‌کننده مشروبات الکلی مرگبار شمال کشور (15 مهر 1403)

واریز وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری (15 مهر 1403)

دانشگاه آزاد شهرکرد منتخب لیگ ورزش همگانی کشور

اجرای پروژه مهر، در دبیرستان دخترانه نور اردبیل

شاخص بورس امروز 15 مهر/ افت 5054 واحدی

قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (15 مهر 1403) | طلا در مدار افزایش پلکانی قیمت

حرکت معکوس بورس در بین بازار‌های مالی | گزارش وضعیت بازار سهام (15 مهر 1403)

دلار ریزش کرد؟ / قیمت دلار استانبول امروز یکشنبه 15 مهر ماه 1403

قیمت طلا دست دوم امروز یکشنبه 15 مهر 1403

قیمت طلا و سکه امروز 15 مهر | سکه 235 هزار تومان بالا

خبر داغ از متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان| دست و پا زدنِ مجلس برای متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی (15 مهر 1403)

قیمت گوشی سامسونگ یکشنبه 15 مهر 1403/ گوشی جدید سامسونگ چقدر فروخته می‌شود؟

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز 15 مهر

افضلی‌فرد: به هیچ وجه اهل تجاوز و عصیانگری نیستیم

قیمت گوشی موبایل امروز 15 مهر 1403 + عکس

76 باند قاچاق مواد مخدر و سرقت در فارس متلاشی شد

شب فخر شهر

قیمت گوشی امروز 15 مهر 1403

پیش بینی بورس تهران فردا دوشنبه 16 مهر 1403

قیمت روز گوشی موبایل یک‌شنبه 15 مهر 1403

بهترین نقش‌های «جی جین هی» در سریال‌های کره‌ای؛ از عاشق یانگوم تا عاشق دونگ‌یی

کارت های روزانه جمز برای دریافت جایزه 15 مهر ماه + عکس

کارت های تپ کوین برای دریافت سکه های بازی امروز 15 مهر ماه + عکس

کد مورس جمز امروز 15 مهر ماه

مصرف مشروبات الکلی در همدان 9 نفر را به کام مرگ کشاند (15 مهر 1403)

بازنشستگان تامین‌اجتماعی همچنان منتظر واریز علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق خود هستند (15 مهر 1403)

قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (15 مهر 1403) | طلا در مسیر پلکانی افزایش قیمت